вівторок, 16 лютого 2016 р.

Що таке блог? Його роль у педагогічній діяльності.

Блог – це веб-сайт, основний зміст якого складають записи, що регулярно додаються і містять текст, зображення чи мультимедіа. Блоги являються публічними і передбачають стороннього читача.



 Основними функціями блогу  є:
  • комунікативна (знайомство, спілкування)
  • самопрезентації (публікація інформації про себе, свої  досягнення) розваги
  • Утримання соціальних  зв’язків (підтримання зв’язків із знайомими, колегами)
  • Психотерапевтична (вилив власних почуттів,  емоцій)

Різновиди блогів:
  • За авторським складом (особисті, групові, суспільні)
  • За змістом (тематичні, загальні)
  • За розміщенням (мережеві, автономні)

Роль блогу  у педагогічній діяльності:
1. Розміщення  матеріалів та посилань на веб-ресурсі (розміщення та розповсюдження навчальних, методичних  матеріалів та посилань на них)
2.  Он-лайн  дискусії (залишаючи коментар  до вашого  повідомлення, ваші учні, колеги і батьки стають учасниками дискусії)
3.  Створення публікацій (створення  власної он-лай  газети)
4. Дошка оголошень (поширення віртуальних  оголошень)
5. Пульт управління учнівськими блогами (допомога  учням у створенні  їх власних  блогів)
6. Відкритий план уроку (розмістивши на блозі план майбутнього  уроку, ви даєте змогу учням заздалегідь підготуватися до нього,  підготувати питання для вас, якщо щось незрозуміло)
7. Засоби мультимедіа (демонстрація  наочності до уроку, вбудовані  відеоматеріали, презентації, аудіо лекції – це колекція ТЗН  для уроку)
8. Блог-помічник  вчителя як організатора (для організації і проведення позакласних  заходів)
9. Зворотній зв'язок  (для тісного  контакту  з учнями, колегами, батьками
10 Справжній інтерактивний сайт (використовуючи можливості  гіперпосилань, архівування, вбудованих мультимедіа, можна сприймати сучасний інтерактивний  веб-сайт)
Одним із засобів підвищення ІКТ компетентності вчителя є створення учительського  блогу. Учительські  блоги можуть бути блоги-портфоліо (містить інформацію про життя класу, учасниками являються класний класний керівник, учні, батьки).  Блог предметний  містить навчально-методичний матеріал, інформацію  про курси. Характеристики блогу-портфоліо  і предметного блогу об’єднує  комплексний блог.
Специфічні функції  блога вчителя - словесника
 1. Розміщення рекомендацій для учнів щодо вивчення  предмету (схеми розбору, пам’ятки,  алгоритми,  плани)
2. Обговорення  з учнями  змісту творів, що вивчаються
3. Перегляд  уривків екранізацій  художніх  творів
4. Прослуховування аудіо записів ліричних  творів
5. Публікації он-лайн текстів художніх творів
6. Розміщення тестів, контрольних  робіт 
7. Розміщення списку  рекомендованої літератури на наступний  навчальний рік.
8. Створення  читацького  щоденника
9. Ведення літературного  календаря
10. Словники «Пиши правильно»,  «Говори правильно», пояснення  значень слів іншомовного  походження.

Немає коментарів:

Дописати коментар